Jag njuter av det.

"Det känns bra. Allting känns bra.
 
Det får man vara glad för.
 
En dag som är bra."
 
Direkt hämtat ur slutet på detta inlägg (jag hoppas det var okej, snälla Å; säg till mig annars).
 
Det är en blogg jag tittar in på varje dag, och den gör mig glad. Och just idag blev jag extra glad. Jag höll med.
 
Det känns så bra att fler än jag känner att det är okej att må bra, just för att en dag är bra. Så har jag haft det den här veckan. Tre arbetsdagar, alla fyllda med energibooster. Jag har jobbat som en liten blå, fått mycket praktiskt gjort. Varit glad. Känt att jag fått andra att skratta och må bra.
 
Det är så lätt att börja ta bra dagar för givna. Jag har under hösten slutat med det. Passat på att njuta när de infunnit sig, dagarna som är bra. Hämtat styrka ur dem alla övriga dagar. Oavsett hur många bra dagar, veckor, jag haft i sträck. Bara njutit av att må bra.
 
Det är skönt att kunna göra det.
 
Idag fick jag beröm. Av en kär kollega. Hon fyllde mig med en sån energi, med bara ett par meningar. Jag hade sovit knappt fyra timmar, somnat vid två. Jag var trött, fast ganska glad. Sen blev jag ännu gladare.
 
Av E. Fina E.
 
Mina fina kollegor. Fina vänner.
 
Finafina Finaste.
 
Det finns mycket att vara glad åt, även under mindre glada dagar.
 
Jag har en bra dag. Jag njuter av det.
 
 
 

Kommentarer
vickz83 säger:

Härligt med bra dagar Maria och jag håller med dig om att dessa inte ska tas för givet.

kramar på dig

Victoria

2013-01-05 | 17:02:08
Bloggadress: http://vickz83.blog.se

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback