Det här med prestation...

Ja, nu tjatar jag igen.
 
Men jag tror jag har kommit på vad jag älskar mest med gymet.
 
Visst, jag blir starkare. Jag orkar. Vi har grymma instruktörer och passen är helt abnormt bra.
 
Och.
 
Jag får prestera.
 
På ett gym blir det okej att prestera. Att orka mer. Det är liksom lite det som är vitsen med att gå dit, att bli bättre på det man gör. Alla är fokuserade på sig och sin kropp och träningen den får. Instruktören kastar ibland en blick på de som tränar, men behöver oftast ha koll så att passet flyter. Jag får bli förbannad bäst jag vill på att ett danssteg sitter lite snett. Utåt vill jag bara lära mig stegen och kunna anstränga mig mer nästa gång. Inombords blir prestationsdjävlarna lite lugnare. De får fritt spelrum och behöver inte krypa fram på jobbet och hemma. Det blir lite mer okej. Lite mer rätt. Okej att göra rätt. Okej att bli förbannad om det blir fel.
 
Trivs bra, helt enkelt.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback