Du lindar av... plast...

Idag har jag lindat mig en midsommarkrans. Ute i god tid, visst.
 
Inspiration av HiiLen.
 
Jag använde följande:
 
Ståltråd med blommor och löv.
Panduro
 
Grön ståltråd.
Panduro
 
Grön piprensare.
Panduro
 
Blommor i olika färger och storlekar.
Nille
 
Och såhär gjorde jag:
1. Jag klippte av en tillräckligt lång bit av den blom- och lövförsedda ståltråden för att den skulle räcka två varv runt huvudet, sedan lindade jag ihop en lagom stor krans.
 
2. Jag tog en blomma, ca 1dm grön ståltråd och ca 1cm piprensare.
 
3. Jag lindade fast ståltråden på piprensaren.
 
Som ni kanske vet så är plastblommor ofta ihåliga i mitten...?
 
4. Jag trädde ståltråden genom hålet och lät piprensarstumpen agera fäste.
 
5. Jag lindade fast blomman på kransen med hjälp av ståltråden.
 
 
Och ja... det var det jag gjorde sen, med alla blommorna.
 
 
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback