Feberyra

Feberyra eller nyvakenhet? Eller en blandning?
 
Nu ska tilläggas att hur sjuk jag än känner mig, så finns inte en termometer i världen som någonsin skulle tillstå att min kroppstemperatur ligger på över trettiosex och en halv grad.
 
Men igår... Alltså, jag styrde inte det minsta över situationen själv, även om jag var vid medvetande hela tiden.
 
Jag somnade i fåtöljen. Kröp ihop, drog en filt över mig och somnade, vid sjutiden på kvällen.
 
När jag vaknade strålade solen och jag fick jordens hjärtklappning; for upp och ropade stressat:
-HELEVETE också, vad är klockan?!
Finaste (lugnt och något förvånat):
-Fem i åtta...
Jag:
-Men vafan jag BÖRJADE JU KLOCKAN SJU!
Finaste:
-På kvällen...?
 
Ja. Jag hade sovit i en knapp timme. Reptilhjärnan förstod väl någonstans långt därinne att jag knappast kunde ha avverkat tolv timmar i en fåtölj, men mitt yrvakna och febriga tillstånd fick mig att tro det. Eller inte, för det tog mig ett tag att vakna till liv ordentligt och inse att jag inte skulle jobba än på cirka elva timmar.
 
Ja, ni ser.
 
Jag gick och la mig och sov två timmar till, gick upp och gjorde mig klar för natten, sov några timmar och tog mig upp till jobbet på rätt del av dygnet.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback