Urblåsning

Alldeles precis hemkommen från löpgruppen. Idag skulle vi köra långa intervaller, men jag var bara med på uppvärmning och löpskolning, sen körde jag mitt eget race. Jag hade planerat en sista urblåsning innan ToppLoppet, så när de andra började dela in sig i intervallgrupper, joggade jag iväg och tog en fyrakilometare på egen hand.
 
Jag höll ett hyggligt tempo; runt 5.40 per kilometer. Behöver förbättra med runt femton sekunder per kilometer om jag vill förbättra mig sen Karlstadsloppet, men det har jag inga större förhoppningar, eller ens förväntningar, eller ens (håll i er nu) krav på mig själv att lyckas med. Jag kommer komma in på en tid under timmen om allt går som jag vill. Och det tänker jag vara nöjd med.
 
Hursonhelst så larvade jag runt och kom till sist ikapp resten av löpgruppen igen, så jag joggade ner och stretchade med dem.
 
Nu blir det tre dagars vila, om man bortser från ett rent stretchpass på gymet på torsdag. Kommer klättra på bagagehyllorna på tåget på fredag...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback