Wööörk aout!

Idag har kroppen verkligen fått sig en genomkörare. Jag började med att cykla ner till gymet, där det först blev ett PowerSteppass, vilket i sin tur följdes upp av ett Corepass. Sen blev det, såklart, cykel hem igen.
 
Väl hemma slappade jag deluxe i några timmar; satt mest framför TVn och glodde och fick se lite fina travlopp. Vad som gav mig ny energi vet jag inte, men när V75 väl var avverkat så snörde jag på mig skorna och gav mig ut i spåret. Det blev en lååångsam, "mellanlång" tur; 7,4 kilometer med en snitthastighet på sex minuter och tio sekunder per kilometer. Nu känns det som om hela systemet har fått jobba. Det är bra.
 
Och just det, ett lopp till blir det, innan året är slut. Billingehusloppet, bara ett par mil från mitt föräldrahem, den tolfte oktober. Jag anmälde mig av bara farten i fredags, så om knappt två veckor ska jag stånka mig runt på Billingen, tio och en halv kilometer. Där räknar jag väl inte direkt med att sätta något personligt rekord (förutom att tävlingsdistansen är den längsta jag gör hittills); det är ett terränglopp som går mycket uppför, så jag ska jobba för att snitta kilometern på runt sju minuter. Känns rimligt.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback