Pendlar

Jag vet inte hur jag skulle beskriva min dag. Pendlande, är väl det närmaste sanningen, jag kommer. Det har varit en tänkardag, och stundtals har irritationen bubblat som sjudande vatten inombords, och i nästa sekund har jag känt mig i det närmaste lugn. Men nej, jag vet inte.
 
Ikväll har jag och Finaste varit ut på Bergvik en sväng. Vi hamnade till sist på MQ, där jag hade spanat in en klänning att ha på bröllopsmiddagen. Finaste var med och tyckte till, och han gillade den han också, så nu har här inhandlats en söt, vit klänning i coctailstuk. Jag provade och klappade lääänge på ett mörkblått fodral, så himla fin, verkligen och den satt perfekt... men jag vet inte. Om någon vill ha vänligheten att bjuda mig på en finare middag (kan ingen fylla jämnt snart, tillexempel?), så slår jag nog till. Men när annars skulle jag använda den?
 
Imorgon står jag för fredagsonsdagsfika på jobbet, och jag hade tänkt göra något till synes nyttigt, men det blev en sockerkaka med sjuka mängder socker och choklad, både på och i. Bra eller dåligt? Vet inte. Bra för mig.
 
Jag har påbörjat lite skrivande. Men jag lyckas inte slutföra. Jag ändrar, börjar om, raderar, reviderar, byter ord, lägger till och drar ifrån. Får se hur det blir. Om det blir.
 
 
"Jag blöder, innefrån och ut.. Och du är mitt plåster tills blodet slutat rinna och såret läkt!"

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback