Dagarna som gått

 
I onsdags fick jag ett paket på posten. Hade beställt skivan till höger på bilden, och artisten tyckte väl att hon dröjde med att skicka den, så hon skickade med sin julskiva. Sjukt glad, blev jag!
 
Typ såhär kan man känna sig när man haft vilodag, för första gången sen i slutet på oktober (om man nu bortser från det faktum att jag cyklade till bussen (4km), gick till jobbbet (2km), gick till bussen (hann 1,5km) och sen cyklade hem från stan (4km), vilket jag gör).
 
Hittade lite ledsen spenatsoppa på golvet i torsdags, på jobbet...
 
De tre första av tordagens totalt fyra gruppass; Cykel, CoreBall och FLX (stretch). Alla pass gick sjukt bra! Särskilt CoreBall, där fick jag massor av beröm från instruktören. Hon har ju sett mig några gånger nu och såg väl säkert en förbättring, hon också.
 
 Torsdagen fick avslutas med BodyCombat (kampsport och boxning, fast i luften). Var förbannad efteråt för att styrkan på slutet inte satt, men rent fightingmässigt gick det bra.
 
 Favoritåterhämtningen: Havregrynsgröt toppad med linfrön, och så kaffe.
 
 Ja.
 
Igår morse var bussen framme nästan en timme innan jag började jobba, så jag klev av ungefär två kilometer från jobbet och fick således en tjugominuters morgonpromenad på drygt två kilometer.
 
 Trots morgonlöpning, cykel till bussen, promenad till och från jobb och sen cykel hem, var jag pigg i benen igårkväll och tog en rask promenad på nästan sju kilometer.
 
 För att orka med Super Saturday på gymet, blev det megafrukost idag; gröt, kaffe och ägg.
 
 Två av tre pass; BodyJam (dans) och CxWorx (core).
 
 Någon som kan komma på en bra förklaring till frågetecknet? "Har du tur, så får du dansa"? "Är du säker på att du vill utsätta dig för det här?"? Eller står det helt enkelt för förvirringen som skulle visa sig uppstå under alla nya danssteg?
 
 Snabb tvagning och lätt mejk, innan det blev lunch på stan med svärisarna. Jag tog en sallad (där oliver, rödlök, färska tomater och konserverad sparris plockades bort, visserligen (hatar allt av det)) för att slippa vara alltför tung i magen inför nästa pass. Dessutom hann jag en halvtimme på crosstrainern innan mitt sista pass för dagen.
 
 Även lördagen avslutades med BodyCombat. Nya releasen visade sig vara den bästa på riktigt, riktigt länge och jag kunde köra fullt ut hela passet!
 
 Tröttare än på länge, men galet nöjd med min Super Saturday! Tre kilometer cykel, en timmes dans, en halvtimmes core, en halvtimme på crosstrainern (fem kilometer), en timmes slagsmål och sen tre kilometer cykel uppför backarna i snörusket. Så jäkla bra!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback