Nya krämpor

Ni minns att jag hade ont i foten, och skulle kolla upp det?
 
Det har jag inte gjort. För smärtan på fotens ovansida är mer eller mindre borta. Skönt, tänkte jag.
 
I en dag.
 
För... kan det varit två veckor sen(?), började det istället göra sjukt, galet ont på en punkt på främre fotsulan (fortfarande på höger fot). Jag gick som Farmor Anka i tre dagar, innan en instruktör på gymet tipsade om gelkuddar. Jag la i en i skon, och det kändes mycket bättre. Känns mycket bättre, om jag går i riktiga skor (går numera runt i inomhusträningsskorna på jobbet) med gelpad i.
 
Däremot, om jag suttit still en längre stund, eller gått utan skor, eller gått i fel skor, och dessutom utan paden.
 
Då... jävlaranamma, vad ont det gör! Igår, när jag skulle hem från jobbet och gått ute i kängorna, utan pad, gjorde det så ont att jag nästan grät. Jag har ingen aning om vad det här är.
 
Det sitter alltså i främre trampdynan i höger fot, strax bakom tårna, ute i ytterkant. Smärtan har ett epicentrum, men kan stråla utåt om det vill sig illa. Är det någon som har en aning om vad det är? Eller vad jag kan ha gjort?

Kommentarer
stefan säger:

kerstin tror att du har för dåliga muskler i "framfoten". Via din VC kan du få komma till ortopedtekniska och få riktiga ilägg.

Svar: Tack!
Maria P

2014-01-24 | 17:12:41
Victoria säger:

Det du beskriver låter exakt som samma typ av smärta och symtom som när jag fick diagnosen utslitna hälkuddar fast att det är någon främre dyna som du har problem med. Det blev ju så av att jag hade gått mycket i helt fel skor så jag fick gå till ortopedkliniken i skoghall och fick inlägg men de upplevde jag som stenhårda. Intersport och dyra sportskor med bra dämpning blev lösningen, vilket jag fick snällt gå i oavsett väder och temperatur tills hälkuddarna hade läkt så gott de kunde.

2014-01-25 | 10:08:07
Bloggadress: http://vickz83.blog.se

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback