Övertrött

Kidsen räddade dagen, precis som jag hoppades (och innerst inne vsste) att de skulle. Mycket kramar och gos fick jag (och dessutom storstryk i memory, trots att jag faktiskt gick in för det); en kollega var ledig och ett par av barnen, som har henne som "sin" favoritpedagog, använde mig som kram- och gossubstitut. Det är, kan vi väl säga, en okej roll att ha.
 
Visst, visst. Tre timmars sömn, det tar på krafterna hos vemsomhelst. Som tur var lyckades jag koppla bort huvudet helt idag; att tänka just nu, är mer eller mindre uteslutet. Jag väljer bort det, helt enkelt. Istället blev det en övertrött flumdag, och det är ju tur att det slår över åt det hållet, när man arbetar med barn. Hellre övertrött och flamsig, än outsövd och sur.
 
Dags för några minuters sängläge, innan träningen ikväll.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback