Perfektionsångest

Den här kortfilmen summerar prestationsångesten, i ett nötskal. Det Hon matade mig med, i så många år.
 
Prestera, prestera. Under alla år, så många, många år, fick jag aldrig höra att Hon tyckte om mig. Att det var kul att just jag kom. Att Hon värdesatte mig. Vad jag gjorde; vad jag klarade, var vad som räknades. Vad jag uppnådde, vilka resultat jag kunde visa upp. Perfektion, inget mindre än det, accepterades. Yta, fasad, förbättring och prestation.
 
Prestation, prestation, prestation.
 
Perfektion.
 
Det lever kvar i mig; jag bara kan inte släppa taget om det. Kan inte släppa taget om Henne.
 
Yta. Fasad. Förbättring.
 
Prestation.
 
Perfektion.
 


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback