...idag har Han övertaget...

Resultatet av att vakna kvart i fyra, efter bara fyra och en halv timmes sömn, är en tröttdag utan dess like. Vill bara krypa ihop i ett hörn, gömma mig för omvärlden, hålla för öronen.
 
Stänga Honom ute.
 
Men det hjälper inte; Han är som tinnitus. Blir det tyst runtomkring, så hörs Han än mer. Och idag har Han övertaget, Han är starkare redan från början.
 
Saknar idag, saknar de där ögonen som ser, ögonen som ler. Saknar någon som... bara ger. Ger och ger, ser mig, ler och låter mig insupa energin som flödar, mer och mer. Källan till kraft, ork, vilja och energi.
 
Saknaden blir aldrig lättare att bära, tyngden av ett hål, ett vakuum inuti. Jag visste inte att tomheten kunde vara så tung, men det kan den.
 
Idag har Han övertaget. Han är starkare, redan från början.

Kommentarer
Du vet vem säger:

Du är värdefull, värdefull, värdefull! Var rädd om dig, vi vill inte mista Vår Maria.

2014-03-06 | 13:14:49

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback