Lilla barn

Sådär. Min sång och Finastes gitarrspel från dopet igår är nu klippt och upplagt på YouTube. Jag kan höra att det är lite småfalskt ibland, framförallt de långa tonerna i frassluten, men jag överlever det. Jag är nöjd med helheten och enligt Å, somnade bebishen nästan direkt, när vi börjat (vilket i sig innebär att jag numera är akutvaggvisesångare när bebishen vägrar somna).
 
Jag doftar på renhet och mjukaste hud
 
Så härligt att få tänka tillbaka på mysiga stunder med trötta barn i knät, på stunder med näsan djupt nerborrad i väldoftande hår. Trygghet. Värme. Ett sätt att göra sången min.
 
 
Lilla barn, du sover och drömmer så lugnt
Lutad mot kudden du andas så tungt
Jag doftar på renhet och mjukaste hud
Och då rör du dig sömnigt med små, söta ljud
 
Lilla du, det regnar och natten är mörk
Vinden drar hårt i aspar och björk
Men du slumrar som sömnmedel över dig strötts
Som du gjort sedan dagen du fötts
 
Lilla vän, du är pappa och mamma i ett
Men självklart så har du ditt helt egna sätt
Du har älskats sen dagen du la's mot mitt bröst
Och jag gav dig ditt livs första tröst
 
Lilla knodd, jag är trött men lycklig ändå
Ibland frestar barngråt om nätterna på
Och somliga dagar kan va uppocnher
Men glöms bort när du sen mot mig ler
 
Lilla gull fast du rest bort till drömmarnas land
Så har du mitt hjärta i din lilla hand
Du gnäller och jag lägger mig hos dig en stund
Och då somnar jag själv efter någon sekund
 
Lilla barn, du sover och drömmer så lugnt
Lutad mot kudden du andas så tungt
Jag doftar på renhet och mjukaste hud
Och då rör du dig sömnigt med små, söta ljud
 
Lilla du, det regnar och natten är mörk
Vinden drar hårt i aspar och björk
Men du slumrar som sömnmedel över dig strötts
Som du gjort sedan dagen du fötts
 
Skriven av Stina och Jens Engelbrecht

Kommentarer
Maria B säger:

men jösses så vackert framträtt, får gåshud! Elsa klättrade nära i mitt knä, tittade på mig och strök mig på kinden nu när jag tittade. Underbart vackert!

Svar: Nämen oj, tusen tack! Kram
Maria P

2014-03-03 | 14:30:49
Johanna säger:

Va fint!!!!!!

Svar: Tack snälla!
Maria P

2014-03-03 | 16:27:01
Bloggadress: http://johanna.livskick.nu
Du vet vem säger:

Åh! Vackert! Och fint gitarrspel av T, vilket team ni är!

Svar: Tack, snälla! Kram
Maria P

2014-03-03 | 19:08:20
EnAnonym säger:

Galet vackert. Blev lätt gråtmild! Vad duktiga ni är.

Svar: Oj, tack så jättemycket! Vad glad jag blir!
Maria P

2014-03-04 | 21:14:07

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback