Han på axeln

I mitt brutalt ärliga inlägg, nämnde jag att det sitter en liten typ på min högeraxel. En liten typ som kollar vad jag gör.
 
Och ja, Han finns kvar. Lite tystare, stundtals. Men Han är där. Och för mestadels ett sjujävla oväsen.
 
Jag har dock börjat se lite annorlunda på det här med mat och träning. Något pass, då och då, kan ses som en belöning. Inte bestraffning. Om det bara är ett nytt sätt för Honom att ta makten? Vet inte. Bryr mig inte. Träningen blir mer avslappnad, och mindre resultatinriktad.
 
Kvällen ikväll är hursomhelst jobbig. Jag har börjat inse vad det är jag kräver av mig själv imorgon. Fem kilometer på under tjugoåtta minuter. Under. Inte exakt. Och jag vet att jag kommer bli besviken om jag inte klarar det. Han kommer bli vansinnig.
 
Han kommer hånle och kalla mig lat. Han kommer hånle och konstatera att jag släpper kontrollen. Han kommer se det som ett tillfälle då jag släpper in. Släpper in Honom. Ber om hjälp. Och jag vill inte ha Hans hjälp. Jag vill kunna ta ansvaret själv. Jag vet att jag kan det, på mina villkor. På sunda villkor. Villkor som går ut på att jag kan balansera inkomster och utgifter.
 
Jag är lite rädd ikväll. Jag kommer vara illamående på startlinjen imorgon.
 
Men innan dess ska jag ha möte med J. Och alldeles nyligen bestämde jag mig för att prata om just det här. Prestationsångesten. Den har alltid funnits. I skolan, i jobbet, på träningen. Jag har alltid varit klar över mina mål och varit besviken och arg när det inte gått.
 
Kanske kan J vända det här. Kanske.
 
 
I've never been confronted with my own thoughts
They don't bother me when I'm alone
Can you come over save me, 'cause he won't stop
Now get him off his fucking throne

Caution the floor's wet in here, been crying
I don't know why he seems convinced I'm lying
I don't know what he's capable of doing
but he's hurting me

It's not his fault I made him lose his temper
I should know better not to talk to loud
There's no one out there who could love me better
I'm not like you, you are too proud

Caution the floor's wet in here been crying
I don't know why he seems convinced I'm lying
I don't know what he's capable of doing
but he's hurting me

Don't leave me
Please believe me
Baby there is
I can explain
Please love me
Please need me

I've never been confronted with m own thoughts
They don't bother me when I'm alone
Can you come over save me, because he won't stop
Now get him off his fucking throne

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback