Dagens höjdpunkter

Dagen har varit fylld av fina stunder.
 
Till att börja med kom två av de barn, som jag inte träffat sen jag åkte till Stockholm, det vill säga, på nästan två veckor, och mer eller mindre kastade sig i famnen på mig. Den ena var så ivrig att hen mer eller mindre klättrade upp på mig, medan jag fick göra mitt bästa för att inte tappa greppet.
 
Nästa fina välkomnande, kom från en förälder som skulle hämta sitt barn. Världens kram och "Välkommen tillbaka", fick jag. Jo, alltå, flera föräldrar har välkomnat tillbaks, men det här var den första föräldrakramen som kom. På tal om att känna sig uppskattad...
 
Och sist, men inte minst.
 
Jag fick två kramar när jag skulle gå hem. Den ena föregicks med "Maria... jag älskar dig!". Sen fick jag krama lite mössor också.
 
Rent egoistiskt tror jag att jag har ett av världens bästa jobb. Det finns få jobb som kan generera i så mycket spontan uppskattning, så många skratt. Så många fina stunder att spara.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback