...

Nåja. Lite glad är jag idag. Retar mig inte bara på tillvaron i världen.
 
För jag har haft en toppendag på jobbet med många skratt. Kanonbra föräldramöte med bra diskussioner, där jag fick lära mig att jag kan mer än jag tror.
 
Och sen provsjöng jag för Karlstads Kammarkör. L, min ledare från Söt Likör sen sex och ett halvt (av sju möjliga) år har tagit över där, men såfort vi möttes (och han visste att det var jag som skulle komma) sa vi, nästan i mun på varandra, "inga gamla meriter". Jag provsjöng alltså som vemsomhelst. Sen att L erkände att han vet vad jag går för... men alltså, vad ska vi ljuga för? Oavsett vilket så gick det bra. Registerkollen gick, i mitt tycke, över förväntan. Gehör och notläsning gick kanon och sen charmade jag dem med min altversion av "Jag vet en dejlig rosa".
 
Så. Jag är kammarkorist nu. Jag var med de sista fyrtiofem minuterna, efter pausen, och det var kul. Utmaning som passar mig, trevligt och hjälpsamt folk och allt därtill.
 
Så när det kommer till mig, är jag glad ikväll.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback