Gå inte förbi

Just nu händer mycket. Både med mig själv och med männsikor i min närhet. Vet inte hur jag ska tackla allt. En efter en faller vi. Alla kommer vi falla en dag. Men måste verkligen allt och alla falla samtidigt? Förhoppningsvis vänder det uppåt snart. Men för vissa jag känner, kommer det här att bli en jobbig jul.

Jag ber om hjälp att hantera allt. Om hjälp att orka se allt, att inte ignorera. Om hjälp att finnas för alla som behöver mig. Om hjälp att veta hur jag ska hjälpa. Om hjälp att veta när jag ska hjälpa, när jag behövs.

För en dag är det jag som är i behov av hjälp.

"Förr eller senare faller allt." /Jonas Gardell

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Skyarna faller på gammal som ung
Vårvinterns himmel faller så tungt
Och alla söker något att hålla sig i
Med hjärtan som viskar
Gå inte förbi

Ute på vägen i snöblandat regn
Med ett steg till gränsen och tusen mil hem
Hon väntar på någon från en helt annan tid
I hjärtat står skrivet
Gå inte förbi

Innanför murar står klockorna still
Han fick hela världen och månen därtill
Ingen är så lycklig och ingen så fri
Men hjärtat det flämtar
Gå inte förbi

Barnet som slumrar så nära inpå
Där ingenting ont eller hotfullt kan nå
Lämnar nu drömmen och vaknar till liv
Med blickar som säger
Gå inte förbi

Nånstans där borta, en bit längre fram
Finns dagar som lovar en varmare famn
Och du vet var jag finns så låt inte bli
Du får inte gå nu
Gå inte förbi

Kommentarer
Moa säger:

Du vet var jag finns och att jag finns här!

2008-12-14 | 22:19:47

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback