Aaah...

Har borstat tänderna två gånger, använt tandtråd samt sköljt med munskölj.

Så nu ska nog folk överleva min andedräkt.

Som sagt så var det en trevlig kväll igår. Det var precis vad jag behövde. Är fortfarande trött och inte helt återställd, men jag är på gott humör! Rösten känns okej, men jag vågar inte lova mig själv att den håller. Hade det varit en vanlig sjungning med vanliga andraaltstämmor hade det inte varit några problem. Nu är det Carmina Burana, där ingen altstämma går lägre än ett A. Hoppar dessutom upp på andrasopranstämman på "Veni, veni venias!". Den går upp till höga F#. Hoppas det är Leif som sköter uppsjungningen idag...

Dum är man som sjunger på fyllan. Som tur var så grabbade Kersin tag i mig när vi började sjunga Anthem. Jag och Emelie tog förstasopran. Och vi sjöng inte alls i den tonart som står i noterna. När vi kom till det höga partiet så förklarade Kersin att "Nu ska vi gå hem, Maria". Var nog lika bra det.

Leif ringde nyss och frågade bland annat hur det var med mig.

Vad skulle jag svara på det?

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback