Nu får det faaan vara nog!

Att plugga engelska har gått lite sådär. Har väl funkat, men jag har ingen motivation. Vet liksom inte vad jag behöver göra, så då blir det svårt...

Gav mig ut på en skön joggingtur i vårsolen förut. Påväg hem sprang jag in på PeKås och köpte nytt schampo, så jag kunde bli ren igen efteråt. Blev mysigt svettig, fastän jag inte hade mössa på. Tillochmed vantarna åkte av efter en stund. Snart kan jag nog köra på i bara träningsoverallsjckan och strunta i underställströjan.

Höll på att få psykbryt förut. Tog ner en bok ur bokhyllan, vände mig om och hörde ett BRAK! bakom mig. Det var den hyllan med alla böker i som for i golvet. Så nu ligger alla böcker i en hög runtomkring och på TV:n. Varken orkade eller hann och jag har ingen lust nu heller. Bröt ut i ett HELVETESJÄVLAR! innan jag helt enkelt tog på mig jackan och ryggsäcken och gick ut. Skulle ju hjälpa Stina att flytta.

Och Jössespetter vad vi bar! De hade hyrt en automatväxlad, stor minibuss och i den fick vi faktiskt in alla grejer. Jag fattar inte hur hon har fått plats med allt, tur att hon flyttar till större. Jag var packningsplanerare, tur man har spelat mycket Tetris. Men allt gick in i ett enda lass och sen bar det av till Kronoparken där allt skulle ut igen. In i hissen (vet inte hur många vändor vi fick åka), som stannade under första vändan, ungefär två decimeter för långt ner. Och prova aldrig att trycka på Nödsignal-knappen i en hiss. Ingen reagerar. Nu lider jag dock inte av klaustrofobi utan tog det lugnt, Ingrid var dock rätt sugen på att komma ut. Själv ställde jag in mig på att lösa problemet, på ett eller annat sätt.

Efter att ha tryckt på Nödstopp och därmed antagligen nollställt alltihop, fick jag igång hissen och kunde få ner den till bottenplan igen. Övriga turer gick det bra.

Tittar på böckerna som ligger överallt. Behöver väl ta tag i det... Snart...



Nejmen... har ni ingen hjälp, tjejer?
Jo, vi är tre stycken...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback