När man letar efter något...

...hittar man alltid något annat.

Min kära syster ska skriva CV, och jag kom på att jag ju "har ett papper i källarn" på hur man gör. Så ner i källaren. Det kunde inte varit mer spännande om det så hade varit kartonger med ett femhundraårigt innehåll. Vilken nostalgitripp! Jag och Emma sa åtskilliga "Awww" när vi hittade gamla skolarbeten och foton. Pappret grävde jag fram det med efter någon kvart, tillsammans med fotoalbumet från Skara-Luciatiden, noter, ett bananfodral samt en "Feskarhatt". Blir utmärkt till på tisdag (du anar inte, Frida, men det är jag som ska ha den, så du kan vara lugn). just det, hittade en röd bok med nio år gamla dikter i. Då var jag... tretton år. På det fjortonde. Vilken romantiker man var... Jag borde börja tillverka klippböcker.

Jobbade igår, var riktigt roligt. Det är rätt sjukt hur mycket man minns, fastän det var flera månader sedan sist. Idag har jag suttit i möte med hästägartanterna. Riktigt givande, även om man ibland får bita ihop för att inte komma med en elak kommentar.

Blev klar med min sömnadsprojek förut. Och jag tror banne mig att jag skippar rockringen, den får en helt okej form ändå, om inte bättre. Dessutom blir hela kånkarånget lättare att frakta.

Trevlig kväll igår också. Nästan hela i alla fall. Blev lite trist stämning mot slutet, men det blir nog bra. Fick gosa med en trevlig engelsman med, eller åtminstone stå och bli omhållen en stund ;)

Plugga? Eller är det överskattat?

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback