Som Trädens Blad


Alla tankar skapar minnen utav dig
Längtan präglar varje stund
När kommer du till mig?
Bröstet värker, allting brister inom mig
Kom min kära, gör mig hel
Allt söndras utan dig


Själens djupa, mörka stråk
Lättar inte, blir till gråt
Hjärtats djupa andetag
Dör som trädens blad


All min styrka, all min stolthet tagit slut
Räknar var sekund
Tills dessa blivit till minut
Och bevarar tid och längtan i min själ
Där den saknad som du skapat
Ekar alltför väl


Själens djupa, mörka stråk
Lättar inte, blir till gråt
Hjärtats djupa andetag
Dör som trädens blad


Snart, min älskade, ska denna mörka höst
Varda, och när du är här
Är livet livets tröst

Ljublet stiger i mitt inre då du ler
Gör mig rik, ty inget äger jag
Som du ej ger
Gör mig rik, ty inget äger jag
Som du ej ger


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback