Tung...

Fredagkvällen var skojig. Kören hade fått i uppdrag att sjunga samt servera vin på universitetets personalfest. Så vi marscherade in, sjungandes. Sjöng färdigt, och sen gick vi var och en till våra bord och serverade vitvinet. Det visade sig att jag hade lyckats välja det bord där självaste rektorn satt. Blev lite nervös när jag såg det, men det var kul i alla fall. Satte på mitt största service mind-leende och fick många trevliga kommentarer. En stund senare skulle vi in igen, samma procedur men rödvin denna gång.
Efter att vi var färdiga så rännde några av oss omkring och servade med mer dryck, och vid detta tillfälle hittade jag Mats och Lotta, förra läsårets absoluta favoriter på lärarfronten. De satt tillsammans med resten av alla mattelärare, och de var mycket glada i hågen. Mer vin skulle de ha, och de kom minsann ihåg mig. Sån är jag, lärarna lär sig mitt namn först, och de glömmer mig sist.
Sist på kvällen serverades även vi körsångare mat och lite vin, och vi hade som en liten minisitting i en timme ungefär. Efter det drog vi till Bunkern ett gäng, och det blev kvällens höjdpunkt. Helt hysteriskt roligt, med många skratt och roliga och lättmisstolkade foton... Nu förstår jag hur skvallerpressen får till sina bilder. Jag fick ett otal bitchslaps på mina lår och högerlåret var brännhett när vi gick därifrån. Jävla basar!

Lätt bakis igår, men inte värre än att jag kunde ta tag i lite pluggande, något som varit hårt eftersatt i flera månaders tid. Men med två kurser på gång samtidigt, måste jag komma igång nu. Började läsa en skönlitterär bok, jag gillade den och kom mer än halvvägs innan jag gav upp för kvällen. Aftonen tillbringades ihop med Anna och Anna, med en middag hemma hos Anna (Aaaahahahaha!!!!). Vi åt och såg film, och idag känner jag mig helt tung efter all mat. Inte blir det bättre av att jag har mens heller, bara vetskapen om det gör att jag känner mig fem kilo tyngre. Borde egentligen ge mig ut på en joggingtur, får se om jag orkar sen. Var ju trots allt på gymet i fredags.

Visst fan! Slog mitt kalorirekord på crosstrainern, hade bränt 403kcal när jag klev av den. Jag var totalt slut efteråt och fick nästan lyftas av, men jag var kanonnöjd med min insats. Nu har jag två gånger bevisat att man kan bränna över 400kcal på 30 minuter, fler gånger ska det bli!

Nej, nu ska jag gå ner till PeKås och köpa yoghurt, blev jättesugen på yoghurt och müsli.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback