Kallt...

...vilket kan bero på att balkongdörren står öppen. Men vi får välja på kyla nu eller kvävningsrisk inatt när vi ska sova.

Igår hade jag mitt (på Norrstrandsskolan) berömda föredrag om Förintelsen. Eleverna var lite trögstartade, men till sist kom de igång med funderingar och frågor. När jag stängt ner datorn och hörde efter om någon hade frågor, lyftes runt sex händer i luften. Fler skulle det bli. Jag höll på i över en och en halv timme. Eleverna var jätteduktiga. Applåder blev det och några stoppade mig på vägen ut och ställde fler frågor. Sen hörde jag två elever som sa något i stil med:
-Asså, det var ju liksom intressant!
-Ja, och hon berättade jättebra!
En kille gjorde tummen upp mot mig när jag mötte honom. Kul att få såna beröm av elever man aldrig träffat i ett klassrum och som man absolut inte känner.

Idag hade jag klassen själv. Åsa var på konferens. Gick jättebra. Klassen är helt underbar och rolig.

Jag är glad över livet just nu. Känns det som. Lite press och stress inför en kommande konsert, men så ska det vara. Mitt sista Musikaliska Möte som ordförande.

Allting snurrar liksom på i rätt takt. Jag hamnar lätt på samma våglängd som de flesta jag möter, och det känns skönt. Lagom med kompromisser.

Nu.

Ska jag stänga balkongdörren, äta ett ägg och sen förbereda för stämrep. Och hoppas att Finaste hinner komma hem innan jag åker, så jag får en puss.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback