Fridfull

Sitter hos Finaste...

...och bara är.

Det är så underbart det här. Att bara få vara här, utan något annat krav än att tycka om.

Och kanske hjälpa till lite ibland. Tss...

Veckan har varit jättebra. Praktiken bara flyter på. Klassen är mysig och verkar faktiskt (?) gilla mig. Det är intressant det där skedet; när man går från tyst möbel till en person som faktiskt går att utnyttja för att ställa frågor till. En som kan få barnen att skratta. Le. Att känna att de åstadkommer något.

Jag är faktiskt bra på det där. Att få elever att känna sig sedda. Jag är ingen perfekt eller kanske ens bra lärare. Kanske aldrig kommer att bli. Åtminstone inte perfekt. Men jag vet att jag kan få barn att lita på mig. Det finns redan elever i klassen som frågar mig om hjälp, innan de frågar min handledare.

Det känns rätt surrealistiskt att jag bara har tre veckors praktik kvar. Någonsin. Efter det kommer jag få betalt varje gång jag sätter min fot i ett klassrum. Snart är det jag som ska kunna.

Ikväll blir det Claes Ericsson Solo på Scala. Helgen går åt till en massa rep inför nästa veckas konsert. Dansen sitter hyfsat, ska lära oss mer imorgon och på söndag.

Dags att tala om för Finaste att jag tycker om honom. Och att han är finast.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback