Grattis mormor!

Idag fyller min kära mormor 81 år. En beundransvärd ålder på en beundransvärd kvinna. Som fått sällskap av en galen katt. Hehe.

Fortfarande kvar i Malung och Finastes föräldrar. Vi var ute på en liten tur igår och stannade vid Vemforsen. Bilder kommer när jag fått tag i rätt USB-sladd. Jättevackert. Hösten har kommit långt här. Det är orangegult i träden och lite kallt. Men inte för kallt. Det är en vacker höst här, och jag hoppas att den sprider sig neråt till Värmland. Lite lagom blåsigt, inte för kallt och en härlig höstsol. Jag hoppas på och ber för en lång och skön höst som följs av en kort och inte alltför snöig vinter. Sen kommer våren. Då är jag färdig lärare (*gulp*).

I fredags sjöng vi på Akademisk Högtid. På själva högtiden var det bara vi i Söt Likör tillsammans med Mattias Pèrez, Kalle Källman (båda var med när vi gjorde Snorvipas Saga. Trevligt och roligt folk), Ale Möller och Lena Willemark. Lena kulade vackert både till Tiotusen Vilda Tecken och Komtrall.

Vad jag inte visste innan var att min lärare i engelska (bästa läraren) från förra terminen, doktorerade. Var framme och gratulerade henne sen. Hon var fin i långklänning och uppsättning, men lagerkransen de får ser alltid lika löjlig ut. På festen fick vi sällskap av ett frackbeklätt CMB. Så stiliga så! Eller ja... Några är stiliga i sina frackar. Vissa har frackar som sitter lite illa. Finaste är stilig i sin figursydda frack.

Kanske ska försöka komma till liv lite här. Är seg efter en taco- och vinkväll som slutade med att jag somnade i soffan. Försöker fjäska för Finaste så han tar med mig ut och visar mig Lima.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback