Animal Cops

Sitter här och ser på mitt kvällsnöje, Animal Cops. Så otroligt bra. Upprörande. Men bra.

Jag tycker inte det är det minsta fel att de visar sånt här. Man ska våga se hur vissa djur behandlas. För om man inte ser, då blundar man för det. Och blundar man för det, då väljer man att aktivt inte göra något åt det.

Så titta.

Jag vill dit. Jag vill så himla gärna åka över till USA och jobba som volontär på ett animal shelter. Ett år eller så.

Hade jag inte haft Finaste, så skulle jag inte tvekat. Nu ställs jag såklart inför funderingar på ekonomi, saknad, boende, hyror och annat. Känner jag mig själv rätt så blir det väl inte av. Men drömma kan man.

Under tiden nöjer jag mig med att se de fantastiska människorna på TV.


Har ju inte sagt något om min påsk...

Den var lugn. Började skärtorsdagen med ett besök hos Käftolle. Tandläkaren, med ett annat ord. Gick bra. Jag har ingen tandläkarskräck alls, men jag vet att jag spänner min ena hand när han börjar skrapa tandsten. Tycker det är lite obehagligt när det känns som om hela tandraden ska följa med upp, med rötter och allt.

Det gör den såklart inte.

Dagen och kvällen fortsatte med pizza, bowling och GODIS! Finaste, jag, M, M, M och O satt hemma hos M och O och (alla utom jag) spelade rock band. Trevligt värre.

Fredagen var idel innesittande. Fick dock tillfälle att besöka både mormor (med inneboende katt) samt min brukare från i somras. Vädret var inte skoj alls. Det ömsom regnade, ömsom haglade och däremellan sken solen så glatt.

Påskafton bjöd inte på mycket nytt. Jag och Finaste gick ut på en långpromenad över Skärv. Skönt och varmt i solen. Kvällen blev hos mormor där vi spelade lite Geni. Jag vann, hur nu det gick till...

Upp halvtidigt på söndagen för kyrkobesök. Jag, mamma och mormor åkte till Skärv och firade att Jesus hade uppstått, halleluja. Inte dåligt att han grejar det varje år! Dessutom hann jag och Finaste att åka till Skövde och shoppa, hälsa på lilla S och ge henne sin nioårspresent (hon fyller imorgon, lilla bästisen) samt åka och plocka upp mamma för en tur till Silverfallen. Det var mycket vatten! Vi tog en omväg hem sen, men vi fick se fina omgivningar.

Gårdagen... var rätt händelselös. Vi hann typ äta, innan vi åkte hemåt igen. Väl hemma skulle vi hem till K, som snart åker till USA (dumma!). Det blev grymma mängder mat och (för vissa) en hel del alkohol. Jag har dock inte känt av något idag. Det har andra i det här hushållet. Nämner inga namn, men jag flinar åt han som sitter två meter ifrån mig.


Påsken är slut, jag är mätt på ägg och nu ska jag snart sova!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback