Mycket bra, måste jag säga

Svärmor jobbar på Jofa. Och nu ska jag lära folk det som jag fick lära mig: Det är en förkortning på Jonssons Fabriker. Uttalas INTE "Jooofa" utan "Joffa", med kort "o"-ljud, men det ska ändå inte uttalas som "å", utan ett tydligt "o" ska det vara.

Nu lämnar vi det.

De har haft utförsäljning där ett tag nu. Så svärmor kallade dit oss att röja lite. 20 kronor för allt, och då menar jag ALLT! Jag plockade på mig ett par skor, ett par träningsbyxor och två ärmlösa huvtröjor, en ljust orange och en turkos, typ. Min mamma måste ha skor som passar hennes taskiga fotsulor och pappa vågade jag knappt tänka på, men jag ringde upp K och frågade hur hon hade det. Ville hon ha några skor, äkta Reebok, för 20 kronor?

Svaret jag fick var:
-Du går runt på Jofa, där det finns skor för 20 kronor...? Jag har storlek 38.

Köpte henne ett par likadana som jag själv köpt, och hittade dessutom två par till S. Svärmor slängde även med två t-shirts till lilla S.

Har i övrigt idag köpt tillbringaren jag såg igår, samt en akvariebok. Nu när pengarna rullar in så blir det troligtvis ett akvarieköp i februari eller så. Som det ser ut nu så ska vi ha lite dvärgguramisar, ett par platys och så nån pansarmal.

Mycket bra, måste jag säga =)


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback