Urladdad

Jaha, det var ju inte så svårt.

"Intervjun" kändes mer som en information om området. Deäremot var det inte alls det jobb jag trodde. När hon sa Kronoparksskolan så utgick jag från att det var den tjänst jag sökt där, som lärare. Men det visade sig vara en förskola i samma byggnad.

Hursomhelst. Denna kvinna berättade att hon brukar ha fingertoppskänsla för folk, och anställde mig direkt, huxflux. I ett halvår ska jag arbeta hundra procent här i stan. Som förskollärare då. När vi pratade lön så berättade jag att det blivit missförstånd på förra stället. Där fick de för sig att jag hade sagt att jag är utbildad förskollärare (vilket jag aldrig gett sken av, jag är F-5-lärare), och när de väl fattade att jag är grundskollärare så fick jag veta att hade de vetat det så hade jag inte fått full lön med mera, med mera. Så jag sa nu att hon skulle ha med i beräkningarna att jag inte är förskollärare, men hon tyckte att eftersom jag jobbat med det nu så kan jag gott få ingångslönen föf förskollärare här i Karlstad. Vilket är samma som i Arvika, fast nu får jag ju för hundra procent istället för sjuttiofem.

Ekonomin räddad i vår - check!

Kommentarer
Frida säger:

Vad roligt! Grattis! Kram

2010-12-28 | 12:35:31
Mylingen säger:

Jadu, lättare så blir det väl inte. ;) Grattis! :D

2010-12-28 | 17:47:28
Bloggadress: http://www.mylingen.com

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback