Nu har jag tänkt

Nu har jag kommit fram till vad hon är.

Hon som ringde igår.

Å skriver ofta om folk som ger energi, och folk som tar energi. Det här är något mellanting.

Hon ger energi när det är en kravlös situation. Kravlös för alla andra. Och för henne. När allt är avslappnat och kul. Helt utan tvång.

Men så fort det kommer något som måste göras, så fort hon inte är nöjd. Då suger hon ur mig all energi som jag lyckats dämma upp. Och det går även genom ett telefonsamtal. Hon behöver inte ens vara i närheten.

Men nu när saker och ting har förändrats, hoppas jag att vår relation också gör det. Annars vet jag inte vad jag gör. Hur gör man med folk som man i grunden tycker mycket om, men som man inte vet om man kommer orka upprätthålla en livslång relation till?

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback