Total utmattning?

Är det vad det kallas?

När man har sett fram emot två avsnitt av Animal Cops och en skål popcorn, och det slutar med att man somnar i soffan medan teamet gör första avsnittets första raid mot en man som har en massa utmärglade pitbulls i trädgården? Är man utmattad då?

Isåfall var jag det igår. Mellan fem i tio, då programet började, och runt kvar över kämpade jag för att få se hur dessa fantastiska människor räddade och tog hand om övergivna och misskötta djur. Kvart över sov jag. När första avsnittet var slut och vi skulle förflyttas från Houston till Phoenix, gav jag upp, borstade tänderna och gick och la mig. Finaste gjorde detsamma, av någon anledning. Han som aldrig är trött vid den tiden. Själv slocknade jag som ett ljus strax efter elva och sov utan att vakna fram till några minuter innan klockan skulle ringa. Nio timmar, det var lägesen. I sträck, alltså.

Orsaken var troligen att jag kom i säng ganska sent på måndagen. Då var jag ju inte trött, så Animal Cops orkade med. Sen somnade jag aldrig ordentligt, utan låg och vred mig och drömde stressande drömmar om att jag försov mig och att vikariatet gick åt skogen. Sen upp sex. Då är det inte så underligt att man somnar gott sen.

Har varit fortsatt trött idag, men det har blivit bättre under förmiddagen. Det stämrep som jag lovat ha hos mig och som jag i morse absolut inte trodde jag skulle få någon glädje av, ser jag faktiskt fram emot nu.

Det blir bättre.

Tjolahopp!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback