Effektiv dag

Sov lääänge idag. Hade en mysig helkväll igår med Kerstin, Norén, Finaste, Alma, Fredrik och Oskar. Oskar är bara två och ett halvt, knappt, och jättemysig. Vi drack, vi åt gott och vi pratade. Mest kör, såklart. När Oskar nästan somnat tog Alma och Fredik med sig honom och åkte hem. Vi nadra stannade ett par timmar till, men sen blev det dags även för oss att dra oss hemåt.

När jag väl kom ur sängen så satte jag igång direkt. Dagen har i första hand gått ut på att korrläsa J:s 90 sidor uppsats. Fast mycket av det är ju såklart formalia, som innehåll och litteratur och så. Intressant och enkelt, även om det handlade om juridik, vilket jag inte fattar nåt av.

Min egen uppsats är sågott som klar. KLAR! Tror det knappt själv, men efter H:s underbara mail har det gått fort med det sista. La till ett stycke och reviderade sånt som jag vetat med mig att det behövdes. Imorgon kommer jag vänta på ett nytt mail från H, med mer ingående korrekturläsning. Kommer det inte, så är det bara att skriva ut och skicka på tisdag. Ska få lite hjälp av underbara M också. Men sen är det klart, helt utan återvändo ska det skickas till övriga i gruppen. Det trodde nog inte Finastes mamma, när jag satt vid lunchen och sa att jag veeet att det kommer bli klart, jag ska bara få tummen ur och börja. Jag trodde väl inte på mig själv heller, i och för sig. För en vecka sedan var jag överyygad om att jag aldrig skulle hinna, och att jag bara skulle få flumma mig fram eftersom det inte fanns något mer vettigt att skriva. Ack så fel jag hade. Nu känns det inte som lika mycket hyckleri att ha skickat ut mina inbjudningar till examenskalaset.

Nu ska jag vila lite. Imorgon blir det eventuell redigering av uppsatsen, samt skrivande av hemtenta i Körledning.


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback