Ansiktslyftning

Som ni ser har bloggen ändrats en del. Kanske inte jättefint och fantasifullt, men något behövde göras. Kommer säkert ändra mer framöver, så det blir lite roligare. Kanske.

Kom nyss en sjujäkla åskskur. Det blinkade och dundrade och vräkte ner regn. Jag och Finaste kröp ihop i soffan med tända ljus. Mysigt. Det har gett sig nu, och tillochmed jag som inte gillar åska alls är rätt glad att den kom. Det behövde ladda ur lite.

Intervjun igår gick väl okej. Vet dock inte om jag vill ha jobbet. Det är en vikariepool, och det är lite väl långt till Arvika kommun för att det ska kännas helt bra att åka till ett akutinsatt jobb klockan sju på morgonen. Jaja, vi får väl se. Efter intervjun gick vi runt lite i Arvika. Tog en fika, som för Finastes del bestod i en stor skål med vaniljvisp och en liten hallonpaj. Sen strosade vi i bokaffärer, och jag hittade en jättesöt butik med massor av pedagogiska grejer i. Åh, vad jag vill ha pengar... Inne på Bokia hittade jag dock en ekologisk skrivbok, gjord av återvunnet papper och bananfibrer. Den tyckte jag var lite kul, så den köpte jag.

Annars bjöd väl dagen igår inte på mycket mer än veckohandling. Så nu har vi köpt allt vi ska äta för veckan, med undantag för helgen. Vi ska ju till Taubespelen då, så vi handlar nog mer när det närmar sig. Ser dock ut som om engångsgrillen får följa med.

Och dagen idag... Tja, inget har väl hänt. Fick snabb service från vårdcentralen i morse. Gick upp strax före nio och fyllde i ett formulär där jag ansökte om ett förnyat recept på P-piller. En timme senare ringde en kvinna och vips var receptet förnyat.

Jag måste sluta skriva så mycket onödigt här...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback