Det blev ju alldeles förträffligt det här...

Blev uppringd idag från Arvika. De kunde inte erbjuda mig någon tjänst i sin bemanningscentral.

MEN...

...V som ringde hade en tjänst på en förskola. Eller ett vikariat, snarare. Långtids. Från sjuttonde augusti. Till trettionde december!

Fattar ni!?

Under hela hösten kommer jag att håva in runt tiotusen i månaden. Jag kommer vakna på morgonen och veta vad som ska göras. Jag kommer sätta mig på en buss eller ett tåg. Jag kommer veta när jag ska kliva på. Jag kommer veta var jag ska kliva av. Jag kommer veta exakt när jag kommer innanför dörren vilka barn jag har då. Var jag ska hänga min jacka. Vad vi ska göra idag.

Och.

Jag är ledig när jag kommer hem.



Grattis till mig!

Kommentarer
Anna-Karin säger:

Håller med grattis till dig! :)

2010-07-24 | 23:22:00

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback