Lyckat

Var såpass bra att jag utan större problem kunde jobba i torsdags. Hade en skön dag med harmoniska barn. Direkt när jag och "mina" barn gick in på vår avdelning satte jag igång dem med sykort. Ni vet; en bild med hål runt i vilka barnen ska sy med lite garn, så att alla kanter blir ifyllda. Sen ska det målas. Alla hakade på, tillochmed den mest otålige. Inte ens när ett annat barn ledsnade och istället började leka, slutade han, utan han satt kvar en bra stund till. De satt så länge att jag inte hade någon ordentlig samling med dem, utan vi tog bara frukten sen när alla var klara.

Gårdagen var oförskämt lugn. Totalt inte mer än nio barn, på hela dagen! På fyra personal. Jag förstod egentligen inte varför jag skulle vara där så tidigt, men dagen var rätt mysig så det gjorde inget. Fick jobba med A-L på slutet också. Hon är bara där eftermiddagar så det kan vara svårt att få tid ihop, men när jag stänger, som igår, så får vi ett par timmar för oss själva. Henne gillar jag, kort sagt. Vi jobbar bra ihop och har samma grundsyn på saker och ting. Tyvärr slutar hon snart...

Direkt in till Arvika efter jobbet. Här skulle After Workas. Åt billigt och drack gott och skrattade hela kvällen. Jag och de två andra nyutexade stannade längst och bowlade tillochmed det sista, innan Finaste plockade upp oss. Finaste, Finaste han åkte en timme enkel väg bara för att hämta mig. Ååååh vad jag älskar honom!

Idag ska jag erhålla mitt glasäpple. Samtidigt som ovan två nämnda personer. Sen ska vi skryta om hur duktiga vi är, på jobbet på måndag.

Så nu inväntar jag bara mor och far. De borde lyfta från Axvall snart...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback