Axvallsbesök

Direkt efter att jag slutat jobba (en hel halvtimme tidigare fick jag och M gå, tack, underbara J och L) gasade jag och Finaste mot Axvall. Väl framme startades grillen upp och dagen avslutades med en god grillmiddag.

Gårdagen påbörjades i Ljungstorp där jag fick se Luxors underbare lille prins. Han var pytteliten och jättegullig. Jag kommer flitigt med namnförslag som Bill-Inge och Sala-Mi, men det väcker ännu inget gehör. Bilder på underverket och rapport om hur namnfighten fortskrider utlovas.

Utöver att titta på bebis och gosa med hundarna och underbare Jan Palema, hann jag med att släppa ut hästar, skotta bajs, leta kattungar, se Melvin hitta ett rådjursben (det fick K ta hand om), hämta pellets och motionera Jan. Hade inte kört häst på jättelänge, och att då få sätta sig upp bakom världens finaste Janne och dessutom göra det till åsynen och doften av så mycket vitsippor att man knappt såg det gröna under... det innebar lycka utöver det vanliga.

När jag kom hem gav jag och Finaste oss ut på en joggingtur. Vi hann fem kilometer, ungefär. Jobbigt som satan var det, men det gick. Idag blir det en tvåkilometare i spåret, men imorgon blir det en skön vilodag med lite utflykter och besök på olika ställen.

Ska väl strax ge oss iväg till Skövde. Inte för att jag vet vad vi ska göra där, men nåt kan vi väl alltid hitta på.


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback