Buffépanik

Hatarhatarhatar bufféer! Så mycket av allt så även det godaste ser vidrigt ut. Den samlade lukten av all mat ger mig bara en aning av vad Anna Skippers offer får känna när de står med sin ögonbindel och väntar på att stå face to face med det de ätit en hel vecka.

Ja.

Det var påsklunch på jobbet idag. Och det är min matmånad. Usch, säger jag bara. Det var sjuka mängder korv, köttbullar, fisk av alla slag, ägg, kex, ost, vindruvor, potatis och fan vet allt som skulle fördelas i tre lika stora portioner. Jag har inget emot grejerna var för sig, men när det blir ett sånt överflöd av allt så går min puls upp i hundraåttio.

Disken tog förstås en evighet att ta hand om, men när det väl var gjort så fylldes jag av ett lugn. Så paniken har lagt sig.

Nu ska jag smälta de falaflar jag fick ner, sen blir det en runda med shopping (har hittat lite vardagsfint som jag tänkte ha på E:s student) och sen en joggingtur. Och sen; en hemmakväll!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback