Första dagen avklarad

Så var den första dagen på nya jobbet slut. För första gången vet jag inte hur länge det blir. Kan bli två år. Kan bli tolv. Kan bli tjugo. Ingen vet, och det känns faktiskt bättre än jag trott. Hade vant mig vid långvik och var för bara ett par månader sedan rädd att binda upp mig vid något.

Men det här känns rätt.

Så rätt det kan kännas efter åtta timmar.

En av kollegerna hade jag träffat förut; vi hade läst flera kurser samtidigt, om än inte i samma klass, och jag hade läst mycket ihop med hennes kompis. Resten verkade vara ett roligt gäng, så på den fronten är jag lugn. Det var även lugnt med barn idag, bara tolv stycken, så jag hade gott om tid att lära mig namn och börja komma överens med de flesta.

Mina temasamlignar ska jag ha med fem stycken 1,5-2-åringar. Det känns också jättekul, eftersom jag bara jobbat med de lite äldre tidigare.

Nu fixar Finaste mat här. Eller mat och mat... Våfflor blir det till middag. Vi har det ibland, på lite småspeciella dagar, och dit räknas den här dagen. Känner jag mig själv rätt så blir det väl dock så att jag strax överger våfflorna för grädden ;) Sen blir det tidig sänggång; upp tidigt för att vara med på en öppning imorgon.

Kommentarer
Mylingen, Fulhund, Åke och Ko säger:

Wieeee, vad härligt för dig!

Jag sittdansar lite här. ;)

2011-08-01 | 19:24:12
Bloggadress: http://www.mylingen.com

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback