Gräsänkan är gryyyymt uttråkad

Jag har varit hemma från jobbet i drygt en timme, och jag är redan så uttråkad så jag snart ställer mig och sjunger serenader för grannarna nedanför deras balkonger. Inte för att jag hade tagit mig för så mycket mer om Finaste varit hemma, men bara sällskapet hade gjort mig något mindre rastlös.

Stängde i alla fall på jobbet. Alltid något. Trots det fick jag gå upp vid fem i morse för att skjutsa Finaste och hans jobbarkompis till flygplatsen. Var hemma igen vid kvart över sex. Då kröp jag ner en stund till. Halvslumrade fram till halv åtta, då jag klev upp, åt lite fil, klippte lite flanobilder och till sist åkte till jobbet. Där var det tjofadreittan med trettiosex ungar på plats. Gick bra ändå. Förmiddagarna flyger förbi och sen lugnar det sig oftast rätt fort. Hade en liten stund planering på eftermiddagen, och när näst sista personalen väl gick hem så var jag ensam med bara tre barn. Gick hur bra som helst. Kunde låsa vid tio i sex. Jag brukar tycka det blir långdraget att stänga, men eftersom hemmet är ännu tråkigare just nu så gör det mig inget. Har dock bara en sen dag kvar denna vecka; imorgon. Öppnar onsdag och fredag och kommer som tredje personal på torsdag.

Imorgon drar kören igång! Ska bli kul att komma hemifrån lite, och få träffa lite skoj folk.

Hepp, tillbaka till mina flanosagor.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback