Amenjoråsåatte....

Oj, det var ett tag sen, ser jag nu.

Inte för att jag har mycket att förtälja. Jag var på ett jobbigt men kul boxingpass i torsdags. Träffade både M och L från innebandyn och boxades med L. Visserligen är hon ett muskelberg com avslutar på den nivå en annan börjar på, men det spelar ju liksom ingen roll.

Efter passet tog jag bussen hem i det hysteriska snöväder som blivit under dygnet (Vem f-n hade beställt det? Det är mer snö nu än när första snön för denna vinter kom). Vi kom väl ungefär halvvägs innan vi kom fram till en bil som, just det, satt fast i snön med spinnande hjul. Busschauffören stannar bussen, vänder sig om och ropar "Vad säger ni grabbar, ska vi ge oss ut och putta?". Till saken hör att vi var tre passagerare i bussen. Varav en man. Trots att jag var lite genustänksur på chauffören hoppade jag ut och hjälpte till att putta med mina, efter boxingen, spaghettiliknande muskler. Sen åkte vi vidare och kom hem utan fler fadäser.

Igår kom en sjukt efterlängtad fredag. På grund av all snö så stannade många arbetslösa föräldrar hemma med sina femtontimmarsbarn, vilket till sist resulterade i tre barn. Jag hade en timme att plocka ut, så jag slutade redan vid 14 och åkte direkt och mötte F på torget. Efter lite handlande åkte vi hem och efter lite slappande hemma åkte vi ner till nya CCC för att se och höra underbara Helen Sjöholm. Vad kan man säga? Fantastisk konsert, fantastiska sånger, fantastisk röst. Och nu har jag hört Gabriellas Sång, live, av den sångerska som gör den bättre än någon annan, och som är den enda artist som jag egentligen vill höra den av. Jag tror jag kan dö lycklig nu.


Avslutningsvis.

Av alla regler jag hört och sett, är nog denna en av de mest lustiga, tror jag:


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback