Aggressiv shopping!

Kom utan större svårigheter ur sängen i morse, styrde bilen mot Kil och öppnade på jobbet; larmade av, tände ljus, startade musik, plockade fram frukost, gjorde gröt, låste upp och tog emot sex hungriga barn.

Hela morgonen flöt på fint.

Men.

Runt halv tio, eller strax därefter, började min hjärna stänga av. Allt rationellt tänkande, alltså.

Och.

Tvååringar vet precis hur de ska utnyttja det.

Var så arg på en av dem att jag inte visste vad jag skulle göra. Jag ville bara skrika och lägga mig på golvet och sparka vilt omkring. Nu kan dock inte förskollärare göra så, utan man får bita ihop, försöka hålla rösten till lugna förmaningar och intala sig att det är på grund av att jag själv inte är pedagogisk nog just nu.

Till sist fick vi dock på alla overaller och kom ut, och därefter gick det bättre.

Efter jobbet blev det en snabb vända hem, sen ner till stan för lite (vad jag kallar) aggressiv shopping. Det har blivit smink, leggings, blus och (viktigast av allt) VINTERSKOR.

Jag är totalt ointresserad av mode och gick enbart på praktisk funktion. Vad behöver jag på en förskolegård i vinter?

Just det.

Kängor.



Något stora, helt medvetet, så att jag kan pressa i ett par raggisar i dem. Varmfodrade, nyimpregnerade, ingen onödig dragkedja som släpper in fukt. De har alltså allt en förskollärare behöver.

Årets köp?

Skulle tro det.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback