Förlovningen

Vill först och främst tacka för alla gratulationer som hittills inkommit.

Ja.

Igår morse tog vi på oss ringarna av titan.

De hade legat hemma hos oss i två veckor. Förlovningen är alltså planerad. Vi har pratat om det, till och från, i ett par månader. Tillslut bestämde vi oss.

Varför en fredag? Och varför i all världen på morgonen?!

Jag ville förlova mig i september. Och jag ville... inte vänta. Om ni förstår? Och idag, lördag, fyller pappa år; jag vill inte fira födelsedag och förlovning samma dag. Och om vi hade genomfört förlovningen imorgon söndag, då hade vår första årsdag blivit på en måndag. Hallå eller?! Nej. Fredag fick det bli. Och eftersom vi skulle åka till Axvall direkt efter att vi slutat jobba så blev morgonen den bästa tidpunkten. I ensamhet, i lugn och ro.

Det här är inget frieri, ingen har stått på knä. Inget chockerat och andlöst "ja" från någon av oss. Det finns inget bröllp planerat inom en snar framtid. Det här är nästa steg i vår relation. En bekräftelse på att vi väljer varandra, från dag till dag.

Idag har underbara M tagit förlovningbilder på oss. Har precis bläddrat igenom 339 bilder, och sorterat dem lite. Många blev bra. Här är några av mina favoriter:














Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback