Dagens roligaste

Dagens absolut bästa utsågs av mig som enväldig domare redan innan klockan var nio.

En av mina tvååringar kommer till förskolan. Han har alltid med sig någonting. En traktor, ett par spadar, pinnar... you name it.

Idag kom han släpandes på... håll i er...

EN JULGRAN!

En minivariant i plast, precis så lång att den släpade lite i backen när han höll den i toppen. Guldglitter, ljus och stjärna.

Jag skrattade så jag höll på att få magknip. Det enda jag fick ur mig när barnet och hans pappaväl kommit innaför dörren (då hade skrattattacken redan inletts) var: Det... det... d... det.... det brukar ju vara en traktor...

Det förgyllde verkligen hela min dag. Hela härligheten stod högst upp på barnets hylla hela dagen, så om jag kände att humöret ville sjunka, var det bara att snegla på den.

Underbart.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback