Glad överraskning

Ja, det var faktiskt helt oväntat.

Jag är sedan ett par, tre månader tillbaka anmäld till Karlstadsloppet. Det går av stapeln 16 juni. En mil är det.

Allteftersom tiden gått har panikkänslorna börjat krypa sig på. Jag har nämligen inte tagit ett enda vettigt löpsteg på hela året.

Fram tills idag.

Jag ställde mig på löpbandet på gymet, och kämpade mig igenom fyra kilometer. Okej, det tog trettiosju minuter, men det är inte det som räknas för mig just nu. Bara det att jag faktiskt klarade nästan halva distansen sågott som otränad, överraskade mig väldigt positivt. Jag har redan ställt in mig på att jogga distansen, inte springa.

Nu har jag precis dessutom anmält mig till Vårruset. Jag har dragit på det, eftersom jag inte trott att det skulle vara möjligt. Men nu känns även det överkomligt, så med en dag tillgodo betalade jag idag den knappa tvåhundringen. Nu är det bara att hoppas på att jag får vara frisk, så ska nog årets träningsmål snart vara i hamn.


Just det.

Jag orkade ett 3x12pass på styrkemaskinerna efteråt också. Höjde tillochmed flera vikter.

Det känns bra nu.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback