Backbyn

Första löpturen sen snön kom blev en kort, lugn historia här i Malung (där vi planerar starta upp julen). Backbyn runt; ynka 3,7km med en snittid på sju och en halv minut per kilometer blev det. Försvarar mig med att det är snöigt, jag invigde löpbroddarna, jag är grymt förkyld och till råga på det så har jag inte löpt utomhus på över två veckor. Lägg därtill ett håll som övergick i magknip efter bara någon kilometer. Jeeeez!

Sista dagen innan jul på jobbet blev grymt lugn. Vi hade räknat med arton barn. Vid 7 ringde E och frågade om jag och Y skulle klara oss själva fram till 8.30; E behövde börja senare då två pedagoger blivit sjuka. Jag räknade efter och insåg att max tretton juveler skulle komma innan dess. Lugnt alltså.

Det blev såpass lugnt att varje gång det råkade gå i dörren spratt jag och Y till av glädje. När E väl stövlade in vid 8.30 hade... tre barn kommit in. Totalt vart de sju. Det blev mysdag med tomtebesök och film efter maten.

Utöver den katastrofala jogginturen idag har vi hunnit med en tripp till Mora där det shoppades lite kläder och julklappar. Nu är vi klara, de ska bara slås in.

Men det får vänta till imorgon.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback