Nyår 2012

Blir såklart ett inlägg om vår nyårsafton (såhär långt alltså).
 
Vi låg och drog oss till framåt tio, innan vi tog frukost på stan samt ordnade med lite inhandling för kvällen. Efter att vi kommit hem förberedde jag varm- och efterrätt för kvällen och sen drog jag iväg på årets sista löprunda. Fem kilometer, knappt, vilket får anses vara okej.
 
Här har vi gjort oss till och klätt upp oss, trots att det bara är vi två här hemma. Jag är inte i mental form för annat och vi tycker det blev mysigt så.
 
Jag kör på svart från topp till tå, med en lätt grön sminkning:
 
 
 
 
Finaste satsar på randigt:
 
 
Och så till maten. Jag dukade upp i vardagsrummet, och så satt vi där och frossade medan vi såg gamla avsnitt av QI:
 
 
Till förrätt blev det svampsoppa och till det drack vi La Trappe:
 
 
 
Till varmrätt åt vi Mushroom Wellington (sesamfrön i olika färger uppepå var min egen ide; katchiing) med ugnsrostade rotfrukter (kålrot, morötter, jordärtskocka, palsternacka och dessutom lite purjolök) och till det hade vi crème fraïche, istället för sås. Vi drack Dunavar till detta:
 
 
 
Jag lovar!; Det är stora assietter vi har maten på, inte normalstora tallrikar ;)
 
Avslutningsvis blev det chokladcupcake med gräddfilstopping:
 
 
Kvarstår gör väl bara att önska ett Gott Nytt År!

Jag ger av tradition inga nyårslöften, men jag vill i nyårspresent ge mig själv ett 2013 då jag mår bättre än vad jag gjort 2012. Det borde inte vara så svårt.
 
 

Kommentarer
Maria säger:

Du är kanonsnygg!!

2012-12-31 | 22:10:41
Bloggadress: http://omlivetochingetalls.blogspot.com
Johanna säger:

Ville bara tacka för att du delade med dig! Stor kram!

2013-01-02 | 13:06:07
Bloggadress: http://johanna.livskick.nu

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback