Nyknådad

Om gårdagen var en intensiv träningsdag så är dag idag snarare en njutardag. Gick upp kvart över sex och packade iordning mig, sen ner till gymet. Där blev det en timmes Yogalates. Var gôtt trött i musklerna sen hårdträningen igår, men klarade trots det sågottsom hela planksekvensen på tå.
 
In en snabbis i duschen. Väl där insåg jag att jag hade hela fyrtiofem minuter innan nästa inbokade grej. Beslöt mig för att sätta mig i bastun lite. Sååå skönt!
 
"Nästa inbokade grej" var floating och massage. Det är i gymets lokaler, så det blev bara några stegs förflyttning. Fyrtiofem minuter av mörker, viktlöshet och total tystnad i floatingtanken, sen fyrtiofem minuters underbar massage. Snacka om att jag unnar mig det alldeles för sällan! E, som också är en av gymets i särklass bästa instruktörer, knådade mina arma muskler ordentligt, särskilt vänsteraxeln fick sig en rejäl omgång.
 
Happ, får se vad dagen bjuder i övrigt. Känns konstigt att inte ha något alls inplanerat (fast riktigt skönt), efter de senaste dagarnas flängande. Kanske är det just idag jag ska ta tag i sånt jag säger "man borde /.../ lite oftare" om?
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback