Har tänkt lite

Jag är hemma. Hemma hos Finaste, hemma i min lägenhet. Hästkrafter har blivit mina krafter och jag kommer orka.
 
Jag har hunnit tänka lite under veckan som varit. Hallå och hej, att bygga hönshus av kycklingfjun är min grej och jag har insett att med rätt inställning går allt. Hösten kommer bli bra, ska bli bra och jag ska stå upp för mig och vad jag vet att jag kan. Jag har redan, efter bara halva semestern, börjat känna en längtan tillbaka till jobbet och till alla fantastiska, små och stora, människor som omger mig där. Den här hösten kommer bli en av de bästa, inget kan bli värre än den som var. Jag ska leta utvecklingsområden och växa som människa. Det kommer bli bra, så bra. Börjar jag någonsin tvivla så ska jag bara tänka på hur mycket jag älskar mitt jobb. Sen ska jag titta på barnen och känna att det är för dem, kärleken till dem allihop och för vad de dagligen ger och lär mig, som jag är där. Vi växer av varandra, jag och de små.
 
Det har jag tänkt på.
 
Och så ska det bli.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback