#Nätkärlek signerat Linnéa Regnlund

På Twittter finns en person (nej, miljontals, men ni fattar vad jag menar) som jag inte känner. Men hon skriver vackra tweets, hashtaggade med nu när näthatet är mer utbrett och omdiskuterat än någonsin.
 
Jag läser och tar till mig. Tar till mig personligen.
 
Nedan följer bara några av de tweets som bekräftar mig.
 
Tack, Linnéa Regnlund, för att du finns. För att du twittrar. Och får oss andra att känna oss sedda.
 
Tack.
 
Linnéa Regnlund - twitter och blogg.
 
Alla citat är direkta.
 
23 juli
  • #Nätkärlek till dig som tappar fotfästet, faller, faller, faller. Och som ingen ändå ser. Dig som ingen fångar.
  • #Nätkärlek till dig som längtar så hjärtat värker. Efter något annat. Efter att något ska funka.
  • #Nätkärlek till dig som inte orkar mer. Som är för vilse, för ensam, för långt borta från verkligheten.
  • #Nätkärlek till dig som vacklar i allt nu, när hjälpen tagit semester över sommaren, när du är lämnad ensam fast du inte klarar det.
  • #Nätkärlek till dig som håller på att tappa bort dig i dimman, det overkliga. Ge inte upp. Nånstans finns en hand som kommer ta din.
  • #Nätkärlek till dig som har ett förflutet som jagar dig i nuet, och jagar bort verkligheten, jagar tills allt snurrar och är dimmigt.
5 juli
  • till dig som är så ensam nu. När allt det vanliga tagit ledigt. När alla ska förverkliga så mycket på annat håll. Utan dig.
13 maj
  • #Nätkärlek till dig som bara inte orkar. Som tycker att det får räcka nu.
  • #Nätkärlek till dig som inte kan sova. Du som blir jagad genom nätterna, inte ens vill tänka på att det ska bli kväll när natten väl är över
  • #Nätkärlek till dig som inte hittar koncentrationen, lusten. Du som vet att det brukade kunna vara ljust, men inte längre når dit.
  • #Nätkärlek till dig som är så trött att du inte längre känner igen dig. Du som inte orkar vara som du brukade, du som inte vet vem du är då.
  • #Nätkärlek till dig som har dagar som är så trötta att de är som en dimma. Du som har allt på avstånd, inte når dit. Till det levande.
 
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback