Läggfärdig

Jag är beredd att krypa i säng nu. Rent mentalt, alltså. Först behöver jag dock duscha efter både yoga och dans.
 
Inatt fick jag tre och en halv timmes sömn. Somnade sent, lite uppe i varv efter att ha laddat upp för ett möte idag som jag sent igår fick veta blev inställt. Bara att ladda om, alltså. Sen upp klockan fyra och köra på för fullt på jobbet. Fast det var, som tur var, lugnt där idag.
 
Jag var hemma strax före tre och vid halv fyra däckade jag i soffan. Sov en timme, sen var det dags att röra sig mot gymet. Passen gick så som man kan vänta sig efter för lite sömn. Nu väntar jag på att tvättmaskinen ska bli klar innan jag kan duscha (det är grymt obehagligt att få en skur kallt tvättvatten över fötterna där man står i badkaret) och sen blir det sömn.
 
Det ser jag fram emot.
Tänk, att jag helt plötsligt kan förstå andras perspektiv enbart genom att läsa något jag själv skrivit. Plötsligt inse mina dubbla roller i det här.
 
Det blir något att grunna på under en luftfuktighetskontroll på fredag.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback