Mycket

Julen och påsken är högtier jag helst slipper. Mest på grund av all mat. Mat, mat, mat, överallt och i groteska mängder. Bufféer och dukade bord med allt möjligt på och lukter som blandar sig till en enda gröt i hjärnan. Jag hänger inte med och kan inte sortera, jag tappar fokus.
 
Jag har alltid blivit illamående av allt det där. Allt, alla sorter, alla mängder. Allt frossande.
 
Då är midsommar bättre. Visst, sill överallt och det har jag aldrig gillat lukt och smak av, men det är just det; sill. Och så lite potatis. Möjligen nån köttbulle till barnen.
 
Det räcker gott.
 
Jag slipper helst ha Jansson och alla hans ansjovisstinkande fresterskor hängandes här. Slipper helst alla pajer, all jävla, grynig skinka.
 
Snart är påsken över. Då är det många månader kvar till nästa gång.
 
Tack och lov.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback